eh, biar betul?
Penulis :
Junie Octovian
RM22.9
SINOPSIS

~ “Manusia merancang dengan cita-cita... Allah menentukan dengan cinta-NYA.”

Nur Najwa Sallehuddin, seorang setiausaha di Mega Bina Holdings telah kehilangan suaminya pada hari mereka diijabkabulkan dan automatik memegang title jandaberhias.

Perempuan janda berhias itu sangat dikenali penduduk di situ kerana majlis walimahnyayang bertukar menjadi tragedi. Puas orang taman makan nasi minyak free padahari itu selepas majlis sanding yang tidak jadi.
Ada beberapa orang pemuda dan jejaka di kawasan itu yang cuba untuk mengisi jawatan kosong itu, tetapi sehingga setakat ini masih belum dipeduli.
Jeffri, anak Mak Som yang kerja dengan JKR itu? Cuma dia tidak berkenan dengan Mak Som itu yang gaya Mami Jarum. Bergerak kaki, bergerak juga mulutnya. Kalau dah jadi mentua, sudah tentu bila orang mengata, dia sama dapat tempiasnya. Itu yang dia reject lamaran dari Jeffri dahulu.

Yusman yang pakai motor Aprillia RSV tu? Hisy! Lelaki tu memang buat orang sakit jantung dengan bunyi deruman motosikalnya yang berkuasa tinggi itu ibarat guruh membelah bumi. Habis satu taman pakat-pakat menggelarnya dengan nama Man Tonggek kerana motosikalnya itu.

Bagaimana pula dengan Najmi, Khairul Syafiq, Dato’ Khairy dan Tan Sri Azizan? Jodoh itu rahsia Allah. Di antara lelaki-lelaki itu, tulang rusuk kiri siapakah yang dimiliki oleh Nur Najwa?

“Malulah saya Sin... hari tu saya pergi rumah dia pinang untuk anak lelaki saya. Sekarang ni, kamu nak suruh saya pulak yang kahwin dengan dia, tak malu ke?” ~ Tan Sri Azizan

“Wawa pun tahu jugak, mak mesti malu dengan teman-temannya sebab Wawa pilih Tan Sri untuk jadi suami. Untuk mengelak daripada gosip yang berpanjangan, lebih baik Wawa keluar dari daerah ni, ayah.” ~ Nur Najwa

“Betullah! Tak ingat ke you pernah pijak kasut I kat kantin sekolah waktu rehat berebutkan mi kari mak cik kantin tu yang kaw-kaw rasanya?” ~ Najmi

KATEGORI
Novel
ISBN
978-967-0535-84-5
TARIKH TERBIT
15 Mac 2014
MUKA SURAT
576
BERAT
BERAT :0gram
KOMEN